Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Läkarbesök...

Kategori: Hälsa

Efter min steloperation av ryggen 2015 är min hälsa markant förbättrad, men jag kommer aldrig att bli helt frisk utan kommer alltid att behöva vissa mediciner. Även om min rygg numera är ihoplappad så finns där skruvar och stag som gör sig påminda. Jag har en nervskada i vänster ben som minne av operationen. Vänster sida, som redan innan var lite svag efter en blödning i hjärnhinnorna för några år sedan. I samband med den hade jag även ständig migrän i 7 år - något som jag idag inte kan förstå hur jag överlevde, särskilt inte i kombination med svår smärta i hela kroppen. Troligtvis fick jag Fibromyalgi på grund av att jag i så många år gick med otillräcklig behandling mot min ryggvärk. ME/CFS kom troligtvis till följd av en odiagnosticerad körtelfeber. Jag är så tacksam över att jag idag kan betrakta mig, om inte frisk så i alla fall nästan symtomfri från både Fibromyalgin och me/CFS. Jag har mitt hjärtfel, och svinfluensan satte tyvärr sin spår både i hjärtat och luftrören.

Kort sagt; även om jag är så mycket friskare än jag någonsin trodde att jag skulle kunna bli så är jag långt ifrån frisk (även om jag försöker låtsas, mest av allt inför mig själv). Därför känns det extra jobbigt när tillfälliga läkare som jag aldrig har träffat börjar ändra på ordinationer på mediciner jag har haft i 15 år. Jag skrev ett långt meddelande till min vårdcentral, blev uppringd av en jätterar sjuksköterska som snabbt ordnade ett läkarbesök för mig, så att vi kan diskutera igenom allt. 💖

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: