Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Projekt livsstil v. 25

Kategori: Diet

Veckans viktnedgång: - 1,1 kg.
Total viktnedgång: 29,1 kg.
 
Powerwalk/stavgång: 7 dagar / 39 km / 445 min.
Cykel: 1 dag /  13 km / 60 min.
Squats:  6 dagar /  870 st.
 
Det har varit en bra vecka; det rullar på. Jag känner mig särskilt nöjd med att jag kom ut på en härlig cykeltur, och nästan tredubblade sträckan jämfört med premiärturen! Kostmässigt har det också gott OK, jag har slarvat lite men på det stora hela har det gått bra, vilket ju även avspeglas på vikten.

Extra nöjd är jag över att det äntligen börjar hända lite med måtten. Tyvärr så mätte jag ju inte från början, men jag började i slutet av maj, och jag har ju i alla fall halva min resa kvar. Hittills har det inte hänt så himla mycket på måttbandet, men denna vecka visar det hela 17 cm mindre, fördelat på olika mätställen! Totalt har jag förlorat 35 cm sedan 30/5. Det ursprungliga midjemåttet har jag ju en aning om, tack vare mina gamla byxor, och det är nu totalt ca 39 cm - ganska bra jobbat va?!

Efter nästan 30 kilos viktnedgång börjar jag tyvärr få en del överflödigt skinn. Jag väljer dock att glädjas åt att det inte längre är spänt, och hoppas att det tajtar till sig med tiden. Jag har ju en lång resa kvar, och om det lösa skinnet inte drar ihop sig så tvekar jag inte heller att i ett senare skede ta kniven till hjälp för att fixa till det - det är jag värd!





Kommentarer


Kommentera inlägget här: