Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Daywalking kardiologpatient

Kategori: Hälsa

Om dagarna går hon i korridorerna som en vanlig patient...
Ett par timmars sömn i vilorummet efter nattjobbet, så var det dags för återbesök på kardiologmottagningen. Det verkar som att jag äntligen har fått en "fast" kardiolog, det känns skönt! Hon konstaterade att min vilopuls motsvarar en mycket rask promenad! -Kanske inte så konstigt att jag inte orkar så mycket, utan blir andfådd och cyanotisk (blå) vid minsta ansträngning...
Jag ska få prova en ny hjärtmedicin, som verkar direkt på AV-knutan, och som inte alls påverkar blodtrycket, och om ett par veckor ska jag göra ett nytt bandspelar-EKG, för att se hur frekvensen ser ut över dygnet. Känns skönt att bli tagen på allvar, och äntligen få lite ordentlig hjälp, särskilt om det nu blir som jag hoppas; en stor ryggoperation inom en inte alltför avlägsen framtid!
 
Efter läkarbesöket satt jag och läste lite, innan jag mötte upp finaste D efter hennes tarmundersökning, och gav henne skjuts hem från sjukhuset. En massa prat om stort och smått hann vi också med, som vanligt! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: