Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Besök hos arbetsterapeuten

Kategori: Hälsa

Idag var det dags för besök nummer tre (om man ränknar hembesöket) hos min underbara arbetsterapeut. Jag skulle ha dammsugit, skurit sallad med mera, men hon hade glömt att handla ingredienser, så det blev ergonomi och mindfulness/avslappning istället, kändes som ett utmärkt byte :) - Dock blir det hushållssysslor nästa gång istället, hoppas att hon kan ha några smarta tips för mig, så att det slipper göra så ont!
 
Vi pratade även en del om vardagspacing; att anpassa sina sysslor och ta små pauser mitt i, istället för att göra allt på en gång och få ont. Blev ju tipsad att läsa på om detta när jag var på Gottfrieskliniken i Göteborg, och har försökt att tillämpa det lite grand i vardagen, jag har dock väntat med pausen tills jag har fått ont..;) Kommer nog att krävas en del träning att arbeta på detta nya sätt, men förhoppningsvis kan det ge mycket livskvalitet i utbyte, särskilt nu när jag ska minska på de smärtstillande medicinerna!