Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Lyssna färdigt!

Kategori: Eftertanke

Jag är så trött på människor som inte lyssnar färdigt på vad man försöker säga, och därför missuppfattar!
Speciellt när det är ett ämne som jag tycker är viktigt, och vill diskutera så är det så oerhört tröttsamt med människor som tror att de vet vad man tänker säga, och därför inte lyssnar färdigt innan de svarar.
Svaret blir då helt uppåt väggarna, pga de tror att min åsikt/synpunkt är en helt annan än den jag har försökt förmedla.

Jag älskar att diskutera/debattera viktiga ämnen, men med sådana människor är det inte roligt.
Dessutom är det frustrerande när en människa helt misstolkar mina åsikter, och sedan spinner vidare på missförstånden. När det händer gång på gång så undrar man ibland om de inte vill höra/förstå vad jag försöker säga?
Tyvärr tror jag också att det handlar om bristande hjärngymnastik; de har helt enkelt aldrig tänkt i liknande banor förut...

Jag vet ju vilka de är, så egentligen skulle jag inte ens försöka diskutera med dem...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: