Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Märkligt...

Kategori: Det dagliga livet

Just nu känns det väldigt märkligt...
Alla inblandade tycker att jag har återhämtat mig över förväntan efter min steloperation. Det vanliga är att smärtan minskar med 50% efter denna typ av operation, och för mig har det nog gått bättre än så. Jag har gått från att tidigare ha varit i princip sängliggande, utan att orka med socialt umgänge till att klara av att arbeta heltid, studera 50% på distans, träna och umgås med vänner och familj - kort sagt leva ett normalt, aktivt liv. Jag lever ett liv jag aldrig trodde att jag skulle kunna få! Då känns det väldigt märkligt att en ny VåC-läkare plötsligt kommer och anser att jag "borde" vara smärtfri, och att något måste vara fel när jag inte är det; antingen med mig eller med operationen. Det känns som att han gör mig sjukare än jag är, och det känns väldigt tråkigt!

Fortsättning lär följa...

Första röntgenbilderna efter operationen.
Det är rejäla skruvar jag har i ryggen - kanske inte så konstigt att jag känner av dem, trots allt..
Fysioterapeuten hade en enkel lösning på ett problem - känner du av skruvarna och stagen när du gör sit ups så gör inte sit ups!
Så glad att kunna jobba heltid, med ett arbete jag älskar!
Klarar också att busa och mysa med min lilla bästis! 💖

Kommentarer


Kommentera inlägget här: