Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Arbete, motion och välbefinnande

Kategori: Eftertanke


Jag har nu arbetat heltid i ungefär 1,5 månad, något jag inte har gjort på flera år pga min rygg och sjukskrivning. Det känns såååå bra, och jag trivs superbra på mitt nuvarande arbete! Problemet är bara att finna den där balansen mellan aktivitet och vila; jag tycker att jag har varit tröttare än vanligt en period nu, och det har jag ju blivit förvarnad om att jag kommer att vara i ungefär ett år efter operationen, medan läkningsprocessen pågår. Problemet är ju bara att jag då inte orkar träna som tidigare, vikten går upp och jag känner att det blir en ond cirkel av det hela..:( Steg nummer ett får bli att återuppta mina lunchpromenader. Fysioterapeuten har ju uppmanat till liggande vila någon gång under dagen, så jag får försöka att pussla ihop det genom att ta en kortare promenad så att jag har tid att vila en liten stund också!

Annars fick jag igår höra igen att en patient kallat mig för "hon som alltid är glad", och kollegan hen pratat med förstod genast vem hen menade! Det är ju ett gott, och trevligt omdöme! 👍 😄 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: