Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Gröthjärna

Kategori: Det dagliga livet

Det märks att hjärnan inte riktigt hänger med i sjukdimman... Igår kväll tvingade jag efter två dygn i sjuksängen, på mig lite kläder och gick ner i källaren och fyllde på pellets till värmepannan. Det var välbehövligt, då det var helt slut. Inatt kom jag vid ett av mina toalettbesök på att jag nog dock glömt att starta om pannan! När jag vaknade imorse insåg jag att temperaturen sjunkit, klädde på mig och gav mig ut i stormen Svea, och mycket riktigt; tunnan var full av pellets men värmepannan inte omstartad! Jaja, det var ju i alla fall betydligt lättare åtgärdat än att fylla på pellets!

Om ni funderar över hur det går med min sjukdom så får jag väl konstatera att jag är sakta på bättringsvägen, men långt ifrån bra. Det verkar bli ytterligare några dagar i sjuksängen - Tur att jag har fått en massa bra böcker i julklapp, nu när jag emellanåt orkar koncentrera mig på att läsa! 📚 📓 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: