Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Utbildningsdag

Kategori: Studier Vårdvetenskap

Idag invigde jag mitt färdtjänstbeslut, och begav mig till gamla hemstaden och Högskolan i Skövde för föreläsningar och förkovring.  Kursen jag läser just nu heter förskrivning av inkontinenshjälpmedel, och på schemat idag stod stomier samt inkontinens hos barn. Mycket intressanta och lärorika föreläsningar båda två, så det är värt extra trötthet, smärta och svullnad över operationsstället. 

Dagens väder var helt underbart - Typiskt att vi just denna dag var tvungna att sitta inomhus!

Ligger och väntar på taxin hem. Trött men nöjd med dagen! Taxichauffören som körde mig imorse hade en riktig praktförkylning; hon satt och hostade slemmigt, sa att hon hade ont i halsen och drack honungsvatten mest hela resan - Tack för den! Känns som ett brev på posten att jag kommer att bli sjuk nu, när jag ändå är nedsatt efter operationen, och dessutom har suttit i den viruskuvösen i över en timme! 😞😠😬 En kan ju tycka att de kan tänka sig för, åtminstone när de ska köra sjukresor och färdtjänst, och skjutsar sjuka och nedsatta personer!!!

Tog det mogna och väl övervägda beslutet att stanna hemma från Fitcampen ikväll; känner att både kropp och knopp behöver vila, så nu har jag kraschlandat i soffan här hemma!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: