Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Da'n före da'n...

Kategori: Kroppen

Det är dagen före den stora operationsdagen, och morgonen började med bakteriedödande dusch i Hibiscrub och Descutan

Köpte en extra flaska med bakteriedödande lösning; hade en känsla av att den mängd som är med i "standardförpackningen" till höger inte är anpassad till oss som har hår ner till svanken, vilket visade sig stämma bra. 👍

Ett heeeelt vanligt handfat på en kirurgisk klinik... 

Infektionssjuksköterskan i mig njuter av att se handdesinfektionsmedel med tillhörande instruktioner med väldigt jämna mellanrum; utanför varje rum, vid handfatet på Rummet och på sänggaveln , samt utanför personalens expeditioner (säkert på flera ställen därinne också), i dagrummet där vi fikar och äter all mat på helgerna, vid dörren in till matsalen, och så vidare, och så vidare. Mycket väl godkänt blir betyget till ryggkirurgiska kliniken i Strängnäs för hygienaspekten!

Nydubbelduschad med bakteriedödande medel och extra fräsch! Känner redan hur huden har påbörjat förvandlingen till sandpapper och håret börjar likna svinto - undrar just hur det känns efter ytterligare två dubbelduschar??? Tur att jag har med mig en massa hudlotion, hårinpackning och balsamspray, att användas i massor efter operationen!

Efter frukost satt jag och läste i ett par timmar, innan jag kände att jag behövde lägga mig och vila ryggen en stund. Problemet var bara att sängen skulle bäddas rent efter min dubbeldusch, och eftersom personalen befinner sig på våningen under kändes det löjligt att gå och fråga dem, så jag letade rätt på nya sängkläder och bäddade själv. Precis när jag var färdig så kom givetvis personalen, och de blev väldigt positivt överraskade när de insåg att jag redan hade bäddat rent själ! Det enda jag saknade var ett nytt glidlakan, så det fick jag. 😊


Kommentarer


Kommentera inlägget här: