Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Dag tre postoperativt - Kontrollröntgen

Kategori: Kroppen

Nu känns det att jag faktiskt mår lite bättre för varje dag som går. Jag har givetvis fortfarande väldigt ont, men det blir lite bättre för varje dag.

Frukost och morgon-TV, och ett underbart vackert vinterlandskap utanför fönstret. Idag åkte min "kompis" Aino, som kom hit samtidigt som jag i fredags, hem. Det var vi två som i helgen bodde ensamma i varsitt rum på våningen över. Hon gjorde en mindre operation än jag, så därför får hon åka hem lite tidigare. Även en annan herre, som var hemma på permission i helgen, men som kom tillbaks i söndags kväll och låg på postop/uppvaket samtidigt som mig och Aino fick åka hem idag (några fler också, så klart, men det var dem jag "kände").

Idag var det dags för kontrollröntgen, för att se så att alla skruvar, muttrar och stag sitter kvar där de ska.

Jag hade en väldigt trevlig röntgensjuksköterska, som visade och förklarade allt väldigt noggrant.

Hmm, när jag ser på de här bilderna inser jag att det kanske inte är så underligt att jag har haft väldigt ont och att jag känner mig en aning mörbultad... Fyra skruvar, muttrar och stag av titan sitter numera i min rygg, plus att läkaren ju berättade att han fick vinkla om kotorna och disken.

De hade ett par skruvar på röntgen, som röntgensjuksköterskan var snäll och visade mig. De är ju inte så små, precis; som ett pekfinger!

Det var inte precis bekvämt att ligga på röntgenbordet, så när jag kom tillbaks till mitt rum fick jag lite extra smärtlindring.  Nu ska jag vila lite, tills det blir dags för lunch!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: