Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Dag fyra postoperativt - Utskrivningssamtal

Kategori: Kroppen

Eftersom jag åker hem imorgon lördag, och varken läkaren eller sjukgymnasten arbetar då så har jag haft mina Utskrivningssamtal redan idag. Det känns lite overkligt att jag redan ska åka hem; veckan har gått så fort, samtidigt som det känns som om jag har varit här hur länge som helst!

Min kompanjon och följeslagare i en dag till, imorgon byter jag ut hen mot stavarna!

Allt ser i alla fall bra ut. Jag känner mig lite svullen i ryggen sedan i onsdags morse, och doktorn kände att jag har lite sårvätska som står under såret, men det är inte mer än att kroppen kommer att kunna ta hand om det själv. Det finns inte heller några infektionstecken eller annat, och jag ligger fortfarande före i rehabiliteringsplanen. Sjukgymnasten pratade mycket om vikten av att finna balansen mellan aktivitet och vila. Jag har inga restriktioner och inga förbud. Ingenting kan göra såret eller läkningsprocessen sämre, men jag kommer att få mer ont om jag överanstränger mig, och det kan ju lätt bli en ond spiral.


Lunchparkeringen på Ryggkirurgiska! 

Dagens lunch: Fläskfilegryta med ugnspotatis. 👍 

Idag fick jag tag på arbetsterapeuten, har kommit på att det vore ganska bra att ha en höj- och sänkbar huvudända på sängen, nu när jag ska ligga så mycket; det är skönt att kunna ändra läge på olika sätt! Ska även få en griptång, och fråga sjukgymnasten här vad den sittdynan jag brukar använda heter.

Utsikten från mitt rum; solen började så smått att titta fram redan imorse .

Här är utsikten från dagrummet. Det är såååå vackert ute idag, önskar att jag hade kunnat gå ut och ta en promenad i skogen här ute! Får passa på att njuta inifrån så länge...




Nu är det dags att vila lite på maten! 👍 😴😴😴



Kommentarer


Kommentera inlägget här: