Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Dag fem postoperativt - Hemfärd

Kategori: Eftertanke

Nätterna är ju fortfarande väldigt splittrade; jag sover någon timme här och där, vaknar, ändrar läge, och så vidare... Det gör ju dock inte så mycket, när jag vilar så mycket dagtid! En lite lustig sak är att jag drömmer oerhört mycket, och jag brukar nästan  aldrig drömma något annars. Kropp och själ har väl mycket att bearbeta under denna resa... En natt kommer jag ihåg att jag var med lillebror på en lekplats och åkte rutschkana (han var i drömmen något äldre än lilla bästisen, ca två år, och jag var nog ungefär som nu). Varje gång slog han i slutet av året i rumpan, och blev ledsen. När jag vaknade hade jag väldigt ont i ryggen och rumpa - inte svårt att tyda den drömmen! Jag brukar ha en tendens att prata i sömnen när det händer mycket, så det gör jag säkert också! 

Det märks att jag börjar få tillbaks känseln i världen fot - Idag märkte jag plötsligt att nageln har delat sig, troligtvis under operationen eller däromkring, men jag har inte känt det förrän nu, eftersom känseln har varit (och fortfarande delvis är) så nedsatt! Det blev ett litet plåster, för att hålla nageln på plats (jag bjuder på att jag har så oerhört vackra fötter i övrigt! 😜).

Packad och klar! Intar nu lite mellanmål (en clementin och en mellanmålsbar från Herbalife) och vilar i väntan på att sjukresetaxin kommer. Är liiiite orolig inför den drygt fyra timmar långa hemresan, men jag har fått lite extra mediciner att ta under färden, mobilen är laddad med ljudböcker och i väskan finns dricka, clementiner och några bars att knapra på vid behov. 

Kallsvettig efter packningen och lite lagom pirrig inför resan! Har efter gårdagen insett att när jag börjar bli kallsvettig så kan jag fortsätta en LITEN stund till med det jag håller på med, men bör ganska snart lägga mig och vila! Kan ju låta självklart, men är en bra lärdom inför framtiden, för den som är van vid att köra över sin kropp och gå mer på envishet!

Så här ser det därför ut nu, tills taxin kommer! 
 👍 😊📓

Sjukhusfrisyren... 👌😄

Kommentarer


Kommentera inlägget här: