Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Konfirmation och elöverkänslighet

Kategori: Det dagliga livet

Idag konfirmerades en av mina kusiner (jag har bara fyra kusiner, och de är alla betydligt yngre än mig). Själva konfirmationen var en väldigt stor tillställning, och kyrkan var överfull. Vi var lite sena, och fick ståplats ute i vapenhuset.  Med facit i hand tror jag att det var bästa tänkbara scenario; det märktes att det var väldigt varmt inne i kyrkan, med så mycket folk, och jag tror att lilla bästisen ganska snart hade protesterat ganska högljutt om vi blivit sittande mitt i en kyrkbänk någonstans... Nu kunde vi ju gå och ställa oss lite utanför emellanåt, och lillan fann en liten kompis att leka med. Vi gick en tur till farfars grav, och då såg vi att även konfirmanderna turades om att gå ut och hämta luft på baksidan.

Mina kusiner och deras familj är elöverkänsliga,  vilket emellanåt gör tillställningar tillsammans med dem liiiite krångliga och kontroversiella. Mobiltelefoner är givetvis portförbjudna, vi får inte köra bilarna hela vägen fram till huset, och idag var vi även tvungna att lägga våra klockor i en plåtburk (jag var mycket noga med att ta tillbaks min egen klocka när jag skulle gå hem, ifall det skulle visa sig att vi i själva verket hamnat på ett swingersparty! 😂)...

Jag fördjupar mig inte mer i det där med elöverkänslighet idag, förutom att det givetvis medför betydliga problem om en vill leva i 2015 års sociala samhälle.

Av naturliga skäl har jag således inga bilder från dagen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: