Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Förkylning och tenta

Kategori: Det dagliga livet

Hela min familj (inklusive lilla bästisen, som jag har gosat och busat en massa med) har dragits med en riktigt rejäl förkylning, och idag var det min tur att drabbas! Jag har hittills  klarat mig undan förkylningar hela hösten och vintern,  så det var väl bara en tidsfråga, med tanke på att ovanligt många och segdragna virus verkar cirkulera!


Kursen i förskrivning av inkontinenshjälpmedel är (förhoppningsvis) avslutad (inväntar fortfarande svar på sista tentan), och jag har gått och inväntat inloggningsuppgifter för nästa kurs. I förra veckan insåg jag att något måste vara fel,  och mailade skolan. Härom dagen fick jag inloggningsuppgifterna, och när jag loggade in i fredags insåg jag att första tentan skulle klaras av senast ikväll!!! 

Har som vanligt skjutit pluggandet framför mig, intensivstuderade lite ikväll och räknade med att få göra om tentan. Döm om min förvåning när det faktiskt kändes riktigt bra, om än en aning stressigt eftersom det var på tid. Facit blev 49 rätt av 52; godkänt med nästan 60 av 90 minuter till godo!!! 👍 😄 😄 Det känns ju fantastiskt roligt, och plötsligt är jag i fas igen, efter att i två dagar ha legat två veckor efter i kursen! Till kommande moment ska jag dock plugga liiiite mer, och när den här kursen är avklarad får det bli ett litet studieuppehåll igen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: