Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Drömmar och eftertanke

Kategori: Eftertanke

Drömde en lång och detaljerad dröm om att jag drabbades av diverse komplikationer till min ryggoperation. Jag blev tvungen att göra flera nya operationer och fick behandlas med dubbel undertrycksbehandling/vacuumbehandling/VAC. 

Det fick mig när jag vaknade att inse att bara för att jag KAN göra någonting så innebär det inte att jag BÖR göra det. Musklerna runt operationsområdet är i bästa fall just läkta, och det tar ca 10 månader till innan benet läkt. Skruvar KAN lossna och benmassan de använt som diskprotes KAN läcka ut. Därför är det kanske klokt att inte träna som om jag vore frisk ännu, utan nöja mig med att vara glad om stolt över det jag faktiskt KAN göra, men undvika det jag känner blir en alltför stor belastning på mina stackars reservdelar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: