Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Fullspäckad ledig dag!

Kategori: Träning

Idag var det dags för veckans lediga dag. Jag har dock insett att när en arbetar dagtid så är en "ledig" vardag sällan ledig i ordets rätta bemärkelse..:/

Idag stod ett besök på hudmottagningen på agendan; jag skulle kryobehandla (frysa bort) en aktinisk keratos; en hudföröndring som senare kan utvecklas till skivepitelcancer. Det visade sig dock att den aktuella förändringen ännu inte hade utvecklats fullt ut till en aktinisk keratos ännu, utan än så länge bara är ett vanligt "födelsemärke", men med vissa förändringar. Processen verkade dock ha stannat av för tillfället, så hudläkaren tyckte att det var bäst att avvakta med behandling tills vidare.


Jag får väl dras med dig ett tag till! Jaja, det gör inget, jag har vant mig nu, och det var nästan så att jag saknade den andra när den försvann - de blir en så invand del av ens ansikte!


Fyndade lite på väg hem - en måste ju få njuta av lite godsaker ibland!

Efter lite shopping bar det av hem till mor och far, där jag skulle hjälpa mor och hennes kollega med deras uppsats innan det var dags att ringa upp några deltagare från 24fitcamp. Jag började med att sortera alla papper, och plötsligt var det en deltagare vars papper som jag haft strax innan, men som plötsligt var spårlöst borta!!! Det är sådana små bagateller som kan få mig oerhört stressad; visst, det kan tyckas oviktigt på det stora hela, men det FÅR inte hända! Som tur är så var det en deltagare jag känner sedan många år tillbaks, och som redan är inne på konceptet - det hade varit ännu värre om det var en helt ny! Nu får hon göra om scanningen och fylla i frågorna på nytt på måndag, så ingen skada är skedd!

Händelsen fick mig dock tillsammans med gårdagens kaos att inse att det är just under dessa stressiga perioder, när en känner att en inte riktigt "hinner med" träningen som en verkligen behöver den som allra mest! Det är just precis NU som jag verkligen måste ta mig tid att träna, för att undvika att bli sjuk igen!

Denna insikt fick mig att ta en uppfriskande och härlig kvällspromenad!


Ikväll fick jag dessutom veta vart Teal'c hade sin bas under den tid han var på rymmen; det visade sig att han troligtvis har patrullerat längs med hela byn, och därmed hållit alla grannkatter på avstånd! Nu när han är inne igen så kommer de på besök varenda kväll igen, men det är det värt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: