Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Borta bra men hemma bäst!

Kategori: Husdjuren

Ni kan ju bara gissa hur orolig jag blev när inte Maja kom hem igår kväll; hon som bara brukar vara ute korta stunder nu för tiden, och särskilt med tanke på att det regnade rejält större delen av natten! 

Jag intalade mig i alla fall att det inte var någon fara, och det stämde! För en timme sedan stod hon på farstubron och ville komma in! 😸😸😸

Katter är katter; de har en egen vilja och en egen integritet, den har vi människor ingen rätt att försöka kuva, hur gärna vi än skulle vilja! Jag tror dessutom att det faktum att varken min eller föräldrarnas bil stod utanför fick henne att tro att jag inte var hemma; hon är smart som få, min lilla Maja, och hon brukar alltid komma springande och möta mig när jag kommer hem i bilen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: