Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Strama-föreläsning

Kategori: Hobbyfotograf

Idag var egentligen min lediga dag, men eftermiddagen ägnades åt intressanta föreläsningar arrangerade av Strama (Samverkan mot antibiotikaresistens), på temat multiresistenta bakterier (MRB) och att vi i vissa lägen är bärare av bakterier i bland annat urin och sår, utan att de gör oss sjuka och utan att de behöver behandlas.

Gunnar Jacobsson är en av mina gamla kollegor, och en mycket trevlig och duktig föreläsare!

Rosé-Marie Adler är uroterapeut, och väldigt rolig och intressant att lyssna på!

Dessutom hörde vi två ytterligare föreläsare; Lill-Marie Persson och Per-Daniel Sundvall, som även de bjöd på mycket intressanta och matnyttiga föreläsningar! 

Extra roligt var att få höra att jag går under benämningen "Hon som alltid är så glad" (som en kollega fått höra av en patient, och som jag faktiskt själv också får höra med jämna mellanrum), och att många finner min Facebooksida, blogg och instagram mycket uppiggande, inspirerande och motiverande - Det gör mig ännu gladare!!! 🙏😄💞

Helensparken i höstskrud...



Kommentarer


Kommentera inlägget här: