Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Inga rasister på våra gator!

Kategori: Aktuellt

Efter jobbet skyndade jag mig att åka till  stora torget i Falköping, där Jimmie Åkesson skulle hålla tal och det arrangerades en motdemonstration.
 
Blev helt varm i hjärtat när jag anlände till torget och såg alla vända ryggar och regnbågsflaggor vaja för vinden!

 




 
Har aldrig sett så mycket poliser i hemstaden tidigare. Även de skötte sig fint, var glada, snälla och trevliga och har i efterhand rapporterat om att även de tyckte att det var en lugn och fin kväll. - Way to go!
Många långfingrar syntes i luften!

En helt fantastisk kväll, där kommuninvånare i alla åldrar och av alla ursprung slöt upp för att använda oss av vår demokratiska rättighet att visa i ord och handling att vi vill ha en värld och en kommun som genomsyras av kärlek, respekt och mångfald, istället för det som Åkesson representerar. Ingen störde under Åkessons tal, men där hans anhängare applåderade valde vi att istället bua, för att visa vårt missnöje.
 
Det höjs ju röster om att våra aktioner skulle vara "barnsliga" och att det är bättre att inte alls gå dit. Saken är ju den att vi försökt att tiga ihjäl SD alltför länge, det resulterade i att de hamnade i riksdagen efter förra valet. Det som ses nu är att de faktiskt tappar röster i opinionsmätningarna för varje genomförd aktion. Jag hade gärna samtalat med herr Åkesson, men tyvärr har jag inte fått den möjligheten. Har dock fört både intressanta diskussioner med och mottagit grova hot från SD-anhängare. Vill också poängtera att hans tal inte blev det minsta stört; han framförde det han ville ha sagt och de som ville hade möjlighet att lyssna på honom.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: