Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Sergels torg

Kategori: Musik

 
 
"Över plattorna på Sergels torg
Där himlen är tung av sorg
Jag väntar fast jag redan vet
Sänker mitt huvud ner
Om du skulle se tillbaks nån gång
Har allt gått tillbaks till noll?
Nu faller regnet över oss
Men filmen börjar om och om

När allt är slut, vad gör väl det
Om hundra år, när vi är tillbaks på noll?
Jag vet att du vill ha det så
Men vad spelar det för jävla roll?
Om det inte kan bli vi nån gång
Vad finns det då att bry sig om?
Över plattorna på Sergels torg

Fast det kommer blåsa upp till storm
Står jag där jag alltid stått
Jag stryker bort en ensam tår
Du vänder dig om och går
Som om det aldrig nånsin hänt
Ser stjärnorna lysa än
Mitt hjärta kanske slutar slå
Men filmen börjar om ändå

När allt är slut, vad gör väl det
Om hundra år, när vi är tillbaks på noll?
Jag vet att du vill ha det så
Men vad spelar det för jävla roll?
Om det inte kan bli vi nån gång
Vad finns det då att bry sig om?
Över plattorna på Sergels torg

Gatorna töms, här finns inget att se
Ingenting glöms
Och det finns ingenting som du kan göra åt det
Allt på en gång, en gång till
En gång till

När allt är slut, vad gör väl det
Om hundra år?
Jag vet att du vill ha det så
Och jag förstår
Men vad spelar det för jävla roll?
Om det inte kan bli vi nån gång
Vad finns det då att bry sig om?
Över plattorna på Sergels torg

När allt är slut, vad gör väl det
Om hundra år?
Över plattorna på Sergels torg
Jag vet att du vill ha det så
Och jag förstår
Över plattorna på Sergels torg
Vad finns det då att bry sig om?"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: