Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Melodifestivalen 2014 - Finalen!

Kategori: Musik

Nu ska hela spektaklet då avgöras; vem får representera Sverige i Eurovision?
Jag hoppas på Ellen Benediktsson, men tror på Alcazar, vart går din röst?

1. Anton Ewald: Javisst, jag kan inte säga något negativt, förutom att jag tycker att denna klonade pojkpop är oerhört tråkig.

2. Ellen Benediktsson: Som en ljuv älva kommer hon in på scen; vacker som en dag och med en strupe av guld. Min solklara favorit!

Ellen Benediktson. Olle Kirchmeier/SVT

3. Alcazar: Trallvänligt, poppigt och glatt; jag tror att Alcazar kommer att ta hem det här.

Lina Hedlund, Andreas Lundstedt och Tess Merkel i Alcazar. Olle Kirchmeier/SVT

4. Oscar Zia: Dags för nästa klon, som är riktigt trist även om refrängen svänger...

5.  Linus Svenning: OK, den växer för varje lyssning, men jag tycker fortfarande att han är alldeles för bräkig i refrängen.

6. Elena Paparizzo: Hon är ju professionell ut i fingerspetsarna, men låten skulle vinna på att pitchas upp några steg.

7. Yohio: Jag gillar ju de udda fåglarna, och Yohio kan ju onekligen räknas som en sådan. Låten känns inte lika seg som jag tyckte första gången; min andra favorit!

YOHIO gick vidare direkt till final från första deltävlingen i Malmö. Olle Kirchmeier/SVT

8. Sanna Nielsen: Trots sin ringa ålder så hör hon ju till de stora veteranerna i detta sammanhang. Hon verkar bara bli snyggare och ungdomligare för vart år som går, men tyvärr så är låten alldeles för tråkig för min smak; det lyfter aldrig riktigt..:/

Sanna Nielsen gick vidare direkt till final från andra deltävlingen i Linköping. Olle Kirchmeier/SVT

Sigrid: Kan en annat än att fullkomligt älska denna unge???

Nour El Refai och Sigrid i Melodifestivalen.

9. .Panetoz:: Gillar ju detta gäng; sympatiska glädjespridare som faktiskt kan dansa på riktigt!

Panetoz med Efter solsken. Olle Kirchmeier/SVT

10: Ace Wilder: Gillar fortfarande versen, men tycker att refrängen blir alltför skränig..:(

Och kvällens vinnare är... Sanna Nielsen!!!
Detta är en vinnare som jag trots allt är helt nöjd med; ingen är en mer värdig vinnare än Sanna!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: