Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Intensiva studiedagar

Kategori: På resande fot

Har haft två intensiva studiedagar i huvudstaden. Gårdagens första föreläsning var tyvärr inställd, så vi rivstartade med samtal om när barn råkar ut för traumatiska händelser och/eller dör, och besök på patologen (utan några döda barn, men det var starkt och känslosamt ändå)!

Idag har vi avhandlat akut omhändertagande av sjuka barn, barnolycksfall, barnmisshandel, barnkururgi och barnmedicin!


Som vanligt när vi utgår från Astrid Lindgrens barnsjukhus så har jag övernattat på Vanadis hotell, som ligger mitt emellan Centralstationen och Karolinska sjukhuset, vilket innebär smidig och kort bussresa. Perfekt för mig som som inte är van vid storstaden, inte hittar och inte är så förtjust i tunnelbana eller pendeltåg med en massa byten...

Det är lika roligt varje gång att träffa alla de härliga vännerna i klassen; denna gång hann jag även med att träffa vår nya lilla klassbebis (vi har ytterligare två nya på väg), vilket så klart var jätteroligt! <3

Nu återstår bara 3,5 timmars tågresa innan jag kan landa i soffan därhemma på vischan...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: