Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Innehållsrik och produktiv dag

Kategori: Det dagliga livet

Trots dålig nattsömn, med efterföljande sovmorgon, så har dagen varit riktigt innehållsrik och produktiv.

Lunch hos mor och far, med lillebror och hans flickvän, samt lilla brorsdottern och grabbarna bus. 

Därefter målade jag ytterligare en strykning på den gamla lampa som jag har tänkt piffa till med lite färg och nya skärmar. Har konstaterat att jag måste köpa lite sandpapper och slipa den lite emellan, för att lackfärgen ska täcka ordentligt och få en fin struktur. Är även inne på att testa att svampa den, om det kan bli bättre resultat av det..?

Flyttade den sista bokhyllan och fick den på plats vid den nya väggen. Nu är det bara att fortsätta organisera böckerna, och vänta på att den sista av de nya hyllorna ska komma i nästa vecka, så att jag kan skruva ihop den och få allt klart. Det är alltså en likadan hylla som den i övre högra hörnet som ska få ta plats bredvid den befintliga.

Sist men inte minst så läste jag igenom ett par vetenskapliga artiklar, om följsamheten till de basala hygienrutinerna inom barnsjukvården!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: