Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

What are words?

Kategori: Eftertanke

Såg underbare Chris Medina på TV4:s morgonprogram imorse, och blev lika rörd av hans och fästmöns historia som första gången jag hörde den; det är vad jag kallar en riktig man! <3



För dig som inte hört historien så råkade Medinas fästmö ut för en trafikolycka, bara två månader före deras bröllop. Läkarna gav mycket dålig prognos och tyckte att hon skulle placeras på ett sjukhem, men Medina och hans svärmor såg att fästmön gjorde framsteg; att hon kunde röra sig och följde uppmaningar så länge de kom från någon av dem två. Han filmade detta, vilket fick till följd att fästmön istället fick intensiv rehabilitering. Nu är Medina hennes personliga assistent, och hon kan gå korta sträckor, tala och skriver en egen blogg!

För Medina har det varit självklart att stanna kvar vid fästmöns sida; de har lovat varandra att stanna kvar i nöd och lust, oavsett vad som händer, och för honom är det självklart att hålla det löftet.
– "Det är självklart. Vem skulle jag vara om jag inte stannade kvar?"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: