Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Nyårslöften

Kategori: Eftertanke


Så långt tillbaks jag kan minnas har mitt nyårslöfte varit att gå ner i vikt och "bli snyggare" (vad det nu innebär?) - Något som (liksom för de flesta) aldrig har lyckats. 

2014 blev året då träningen blev min terapi och största hobby - och kilona rasade "på köpet"! Jag ska inte hyckla; det ligger mycket hårt slit bakom mina 44 kilon viktnedgång, och jag har ännu en bra bit kvar.

 Minst lika mycket arbete som jag har lagt på fysiken har jag dock även lagt på den psykiska aspekten, och jag tror att det är absolut nödvändigt för en hälsosam livsstilsförändring. 

Jag har alltid försökt att glädjas åt det små guldkornen i tillvaron, men nu har jag tränat upp den förmågan ytterligare. Det är så lätt att bli bitter och arg, men det är bara en själv som drabbas av det! Jag mår bäst av att vara glad och tacksam, och när jag då får höra att jag även glädjer och motiverar andra på köpet så är cirkeln sluten!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: