Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Trädgårdsarbete och familjetid

Kategori: Hemmet

Inatt fångade Zlatan sin första mus, så nu har jag tyvärr ett helt gäng råttfångare..:(

Idag på förmiddagen kom lilla brorsdottern hem till mig, och jag passade på att arbeta lite i trädgården. Jag har en enorm buske/slingerväxt som jag varit lite osäker på om det skulle komma nya blad på (som på vanliga buskar/träd) eller om det skulle komma helt nya skott nerifrån. Igår upptäckte jag att det börjat slå upp nya skott nerifrån, så då passade jag på att klippa bort det gamla trasslet idag, så att det nya och fräscha får plats att växa och frodas.

Alice var egentligen ganska trött så jag trodde att hon skulle somna i sin vagn, men det var tydligen jätteroligt att se faster brottas med den stora busken..:)

De nerklippta grenarna till vänster; högen var mycket större än den ser ut på bild.

Tidigare slingrade sig grenarna över hela trappan, men nu finns det utrymme för de nya skotten att ta sig och växa.

Efter trädgårdsarbetet åkte jag och Alice ner till mor och far, där vi åt middag, Alice sov gott en stund och jag hjälpte kära mor lite med hennes skolarbete.

Sammanfattningsvis har det varit en härlig dag i det fina vädret.

Eftersom jag inte var hemma så mycket i fredags och lördags så har jag tyvärr inte sett Teal'c på några dagar, men jag vet ju att han finns där, och det är en tidsfråga innan han kommer hem igen. Ikväll hittade jag en mus på farstukvisten igen, som någon av mina snälla små vänner hade tagit hem åt mig..:/

Kommentarer


Kommentera inlägget här: