Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Statistikkrångel och kattliv

Kategori: Husdjuren

Har haft problem med att få fart på statistikprogrammet jag ska använda mig av i resultatpresentationen i mitt examensarbete; något var fel i licensregistreringen. Ikväll kom jag till den punkten att jag planerade att avinstallera hela programmet och börja om helt från början - det räckte med det, för sedan lyckades jag med registreringen och kunde skapa de syntax och tabeller jag behövde!

Ikväll såg jag även finaste Teal'c igen. Jag är nu ganska säker på att det pågår en reviruppgörelse; förra natten var det ett rejält slagsmål på vår farstubro, men när jag kom ner fanns bara grannens tjocka katt inom synhåll; honom skällde jag ut och skrämde bort! Teal'c verkar dock ha vunnit slagsmålet, för det var bara tjockiskattens hårtussar som syntes på trappan! Däremot var både matskålarna och kattsängen upp- och nervända och låg huller om buller på farstubron!
Ikväll såg jag som sagt Teal'c igen, och han verkade inte vara skadad efter nattens bravader. Han sprang iväg, men två gånger stannade han faktiskt länge och tittade/lyssnade på mig när jag lockade på honom! Till sist kom jag dock för nära, och jag såg inte vart han försvann, men det var i alla fall inne på granngården...

Zlatan var ute och lekte med Teal'c/ agerade förstärkning mellan ca kl: 19-02. Jag skulle just ge upp och låta honom vara ute inatt när han kom in, supergosig och ville bara mysa och pussas, som vanligt! Det är som att när han har varit ute så längtar han supermycket efter matte, och får riktiga kärleksanfall... <3

Lådor är mysiga!

Liksom att sträcka ut sig i solen!

Maja är den som inte bryr sig om några revirkrig; hon är ute på dagarna men kommer in och äter samt vilar med jämna mellanrum, och när de andra två är ute och krigar på kvällar/nätter så kommer hon in och myser i soffan med matte, och sover!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: