Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Kvällspromenad och kattliv

Kategori: Projekt livsstil


Det blev en sen kvällspromenad också idag, trots regn och snålblåst, men det var faktiskt riktigt uppfriskande. Det värsta är bara att jag blir så frusen efteråt, när jag väl kommit in i värmen; först känns det skönt men sedan är jag frusen i flera timmar! :(

Med min lilla rymling (Teal'c) känns det nu mer positivt för varje dag! Ikväll kom han fram när både Zlatan och Maja var ute, och satt på trappan och jamade. När jag öppnade dörren kom Maja in och han lufsade iväg. Då lockade jag på honom och ställde ut mat, och ganska snart kom han tillbaks, och jamade när han kom. Jag försökte smygöppna dörren och locka på honom igen, men då lunkade han iväg runt knuten (inte mot grannen, som han brukar springa), och strax därefter satt han utanför och jamade igen!

Jag lyckades fånga rymlingen på bild! :) 
Jag hoppas och tror att han snart kommer hem igen, då är det nog en trött och hungrig hjälte...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: