Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Krämpor, trädgårdsskötsel och eftermiddagspromenad

Kategori: Hobbyfotograf

Har känt mig väldigt trött i ett par dagar, och dessutom haft en tilltagande smärta i rygg, bäcken och ben. Det är svårt att veta om det beror på att jag motionerat för intensivt eller tvärtom på de två vilodagarna jag haft, så idag tog jag en promenad på Mösseberg, när jag ändå var inne på ÖoB och köpte mig en hacka, eller "gångspade" som den här modellen tydligen heter (och ja, det blev lite hackat i grusgången också, men bara lite grand)! Noterar att det börjar bli dags att klippa gräset också...

Det blev en ny och egenkomponerad runda idag; en kombination av det gulvita och det lila spåret blev riktigt bra! En piggare dag kan rundan dessutom utökas med ca 2km; perfekt! :)

Kabbelekorna blommar redan ute i träskmarkerna!

En underbart varm och solig dag, och det verkar hålla i sig fram i nästa vecka! :)


Älskar den här tiden, just när den skiraste och spädaste grönskan börjar slå ut!

Skogen är full av vitsippor!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: