Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Energiboost, trädgårdsarbete och diagramproblem

Kategori: Träning

Hade några ärenden i staden, och då passade jag min vana trogen på att åka upp till Mösseberg för att ta en promenad och tanka lite energi, sinnesfrid och D-vitamin.

Vädret var fantastiskt även idag, och jag såg årets första smörblommor! :)

Jag gillar min egenkomponerade runda; den är trevlig och har flera olika naturtyper (eller zoner, som David skulle säga).




Spänning i lurarna; Anne Holt-marathon pågår!




Underbara skira grönska!









Skogen är helt full av vitsippor - sååå vackert!







Har hackat en hel del i grusgången ikväll, och dessutom köpt blomjord, så imorgon planerar jag att hämta blommor och plantera några fina utekrukor!

Hann även med att jobba lite med examensarbetet, men körde fast med några diagram. Egentligen är det nog inte särskilt svårt, men frustrerande nog så får jag inte alls till det! Hoppas på bättre lycka imorgon, då ska jag även repetera mina rostiga statistikkunskaper (vilka statistiska tester bör göras när och hur vet en att ett resultat är statistiskt signifikant?).


Kommentarer


Kommentera inlägget här: