Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

På resande fot

Kategori: Det dagliga livet

Dagen har tillbringats på resande fot, mestadels pendlande mellan olika tåg; har totalt betat av sex tåg och två taxiresor! 
 
Orsaken till detta var att det äntligen var dags för det efterlängtade läkarbesöket på Ryggkirurgiska kliniken i Strängnäs (har väntat sedan i januari!), så jag kände mig aningens pirrig på vägen dit och nöjd och lättad på vägen hem. Jag fick en jättesnäll, trevlig och kunnig läkare som förklarade mycket noggrannt och visade både på en översiktsrygg och på mina röntgenbilder exakt hur mina skador ser ut. Han konstaterade att mina symtom stämmer helt överens med skadorna, och jag kommer att få göra en operation. Det finns bara ett "litet" problem, och det är vikten; jag måste gå ner drygt 25 kg innan jag kan opereras (även detta förklarade och visade han väldigt bra; varför det är svårare och mer riskfyllt att operera en alltför överviktig patient), så nu blir det hårdbantning med VLCD (Nutrilette mm) en tid framöver!
 
Jag ser positivt på det; nu "tvingas" jag att ta tag i vikten på allvar, och slår på så vis två flugor i en smäll!
 




 










Några i fotogruppen jag är med i på Facebook tycker att jag är lite för ivrig med Instagramfiltren; vad tycker ni? Ibland är det ju bara så roligt att leka lite, och ibland vill jag framhäva ett dramatiskt ljus eller effekt som redan finns i bilden, men ibland blir det säkert lite för mycket..;)

Kommentarer

  • mariasandra säger:

    Jag tycker inte du är för snabb med att använda Instagramfilter, att du gör det för ofta. Jag gör det med en hel del, precis som du säger kul att leka med en bild, få lite effekt på den, ljusa upp ibland. Bra den möjligheten finns där. Ofta ibland använder jag bara att ljusa upp bilden om jag vill få mer liv i bilden. Om jag inte tycker att jag lyckades fånga det helt som jag ville speciellt ibland när färgerna i typ en solnedgång inte riktigt blev de färgerna som jag såg, då kul mixtra med filter. Ibland viss andra bilder på höstträden kul leka med bilderna. Sedan är ofta bilderna bra sig som man tar o inga filter behövs. Jag är överlag inte den som gillar att försköna en bild för att den ska bli ännu bättre, utan jag gillar originalet bäst! Sitter inte i typ Photoshop o redigerar bilder, är lite slöseri med tid. Endast filter i instagram som jag använder ibland. Vackra bilder som du tagit, härliga hösten med dess fina o underbara färger som är i år! Jag älskar det o njuter av varje sekund som jag är ute!

    Svar: Tack, det var roligt att höra! Fick egentligen höra att jag fyllt i färgerna för mycket med Photoshop, men det programmet har jag heller aldrig använt; får väl ta det som en komplimang :)
    Maritha

    2013-10-18 | 01:19:51

Kommentera inlägget här: