Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Nya bud

Kategori: Sjukvård

Under förmiddagen ringde jag till vårdgarantigruppen på Sahlgrenska. Damen jag pratade med var väldigt trevlig och tillmötesgående, men berättade att jag trots allt inte kommer att remitteras till Spenshult eller något annat sjukhus. På grund av mitt hjärtfel betraktas jag som en sådan "högriskpatient" att jag inte får remitteras vidare, utan det är på universitetssjukhuset en operation skall göras.

Eftersom jag har varit orolig över att behöva opereras på just Spenshult så känns beskedet ändå bra, det känns tryggt att de tar hand om mig, och vill ha ordentlig koll på mitt hjärta.

Tyvärr innebär ju detta dock att väntetiden blir betydligt längre, men hon noterade att jag gärna kommer på återbudstider, med kort varsel.

Om Försäkringskassan knotar så erbjöd hon sig att prata med handläggaren också, så det känns väldigt bra !

Kommentarer


Kommentera inlägget här: