Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Utvald!

Kategori: Eftertanke

För en tid sedan fick jag ett brev med förfrågan om att delta i en studie som följer upp patienter med den typ av medfött hjärtfel jag har, som har drabbats av stroke/TIA. I veckan ringde den jsuksköterska som bland annat jobbar med att koordinera studien, och vi bokade en tid om ca två veckor, då jag ska åka till Östra sjukhuset i Göteborg för att ta en massa prover, EKG och ha läkarsamtal.

Detta brev och samtal har rört upp en massa känslor inom mig; känslor och tankar kring hur sjuk jag faktiskt var, hur mycket bättre jag har blivit men vilka symtom jag ändå har kvar, rädsla inför att åter drabbas och tankar kring vad som händer i kroppen vid en eventuell graviditet eller ökad belastning av något annat slag...
Förhoppningsvis har läkaren svar på åtminstonde några av mina frågor vid besöket...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: