Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Status quo

Kategori: Det dagliga livet

Min ÖLI har varken blivit bättre eller sämre under natten, känns skönt att det i alla fall inte blivit sämre utan att jag ska kunna jobba inatt.

Har, efter mycket eftertanke och velande, sagt upp mitt uppdrag som kontaktperson. Känner att det inte är riktigt sjysst mot någon av oss, nu när jag är delvis sjukskriven; han får inte komma ut så mycket som han skulle vilja och behöva, och jag går med ständigt dåligt samvete över att jag varken orkar eller hinner träffa honom oftare. Detta innebär givetvis inte att jag helt "gör slut" med honom; vi har ju trots allt varit "kompisar" i >12 år, och känt varandra i kanske 15 år, och det suddar man inte bara ut! Nu blir det dock mer sporadiskt, och utan krav eller dåligt samvete!

Nej, nu blir det till att läsa, vila och sova lite inför nattens jobb!

Update: Känns som att en ordentlig bronkit gjort sitt intrång medan jag vilat; superont i halsen och ända ner i lutrören..:( - Jaja, det går väl över tills jag gifter mig, som de säger..;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: