Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Sjukdom, veterinärbesök och torsdagsmys

Kategori: Det dagliga livet

Sååå skönt att jag är långledig nu, för halsen visar inga tecken till bättring, utan verkar tvärtom inspirera sina kompisar i luftvägarna till diverse symtom..:/

Skulle ha gjort min sista praktikdag på BVC idag, men var givetvis tvungen att skjuta upp det; inte så bra att praktikanten smittar alla små barn!

Zlatan har tillbringat dagen på Skövde djurklinik, men idag var det inte på grund av sjukdom, utan vi passar på att kastrera, vaccinera och ID-märka honom, medan han är frisk, och innan det blir någon större maktkamp här hemma! Jag måste säga att jag är oerhört imponerad över hur duktig han är; det är ju trots allt tre ganska jobbiga saker han har genomgått, men han var bara lite medtagen de första timmarna efter att vi hämtat honom, sedan busade han och Teal'c precis som vanligt! Teal'c är så himla gullig; han saknade sin kompis, och blev så glad när han kom hem igen! Han märkte också att Zlatan inte mådde riktigt bra, så han tog hand om honom och pysslade om honom tills han mådde bra igen; tittade till honom och slickade honom, och höll sig i närheten. De är så himla fina ihop!

Äntligen kom fästmannen hem på påsklov! Det blev perfekt tajming att hämta honom vid tåget och sedan åka till veterinären ihop, och hämta lillkissen..:)

Nu blir det en riktig myskväll ihop, hela familjen!
 

Önskar er alla en riktigt glad påsk!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Glad påsk till dig med!! Krya på dig! Å det lät jätte gulligt av Teal'c att ha saknat Zlatan medan han varit på djurkliniken o blivit kastrerad, osv och sedan att han tog hand om honom o slicka honom. Kattkompis kärlek på hög nivå det. Ha en trevlig påsk med mys o god bok! Usch vad tråkigt att du fortfarande inte har fått rösten tillbaka, är jobbigt inte kunna prata. Stor krya på dig kram ♥

    Svar: Tack så mycket, jag börjar faktiskt att känna mig lite bättre nu, även om det fortfarande är långt ifrån bra. Teal'c och Zlatan är verkligen supersöta; riktiga kompisar! <3
    Maritha

    2013-03-30 | 17:44:34

Kommentera inlägget här: