Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Långfredag

Kategori: Det dagliga livet

Dagen gick i lugnets tecken; vi läste, såg på film och hade det allmänt lugnt och skönt.

På kvällen var vi bjudna till svärmor och hennes man med familj, för påskfirande och umgänge. För herrarna i sällskapet blev det en riktig lekkväll, medan jag och svärmor tog det allmänt lugnt framför en god bok och premiären av Let's dance. Vi konstaterade att det är stor skillnad under de år det har sänts; de tävlande är så mycket duktigare nu, redan från början! Det som är roligt med just Let's dance, till skillnad från alla liknande tävlingsprogram som poppar upp (förutom just dansmomentet, då) är att det ändå är sig så likt genom åren; samma programledare, samma jury och till största delen samma dansare. Det ger programmet en kontinuitet som jag gillar; det räcker att de tävlande är nya från år till år, allt annat måste inte också vara det!


Det är ett härligt gäng som är med i Let's dance i år!

Tyvärr har smärtan i halsen och inflammationen i struphuvud samt stämband fått sällskap; en kran har vridits på i min näsa, och höger öra känns genomborrat av en kniv! Hoppas på snar bättring nu; jag börjat tröttna!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: