Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Den där halsen..:/

Kategori: Det dagliga livet

Den där halsen har inte direkt blivit något bättre. Konstaterar att jag verkar ha fått halsfluss, eller rent av halsböld; en av de äckligare varianterna man kan råka ut för. Föredrar helt klart det medicinska namnet, peritonsillit; det låter mer neutralt och inte alls äckligt! 

Dessutom har rösten försvunnit. Helt. Igen.
Inte så mycket att göra, annat än att vänta och hoppas att det går över av sig självt!


Det ska ju vara en första gång för allt, men inte trodde jag att jag plötsligt skulle få halsfluss vid 34 års ålder, efter att ha klarat mig när mamma och Broder Daniel hade det mer eller mindre ständigt under ett några år i min barndom!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: