Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Pinsamt!

Kategori: Det dagliga livet

Idag på förmiddagen skulle jag träffa en tjej som var intresserad av att köpa vårt gamla akvarium, som vi inte har använt på måååånga år, och som bara står och tar plats i källarförrådet.

Jag går ner i källaren, och akvariet står där jag minns, dock så hittar jag inte tillbehören. Kan inte minnas att vi kastat dem, så säkert har vi lagt dem på någon bra plats... Jaja, jag kånkar i alla fall upp med akvariet (ett tomt akvarium väger inte så lite som en kan tro), och precis när jag ska gå ut genom ytterdörren så lyckas jag komma åt någonstans med ena hörnet, så att det blir en spricka i glaset (uppenbarligen är ett akvarium inte heller så hållbart som en kan tro)! - Det var bara att åka till mötesplatsen, berätta vad som hänt och visa upp sin klantighet... Givetvis så vågade tjejen ifråga inte chansa på att det ändå ska hålla, risken är väl att det håller till att börja med, och att allt vatten sedan väller ut..:/

Så kan det gå när en är klantig..:(
Tänkte först köra direkt till tippen med det, men ändrade mig sedan. Tar med det på loppisen den 30/6; kanske finns det någon händig person som vill köpa ett akvarium med en spricka i hörnet? Det borde ju inte vara särskilt krångligt att fixa, för en händig person!

Planen är i alla fall att sälja mina inlines under dagen; har insett att jag inte kommer att kunna åka på dem igen, med tanke på min trasiga stackars rygg; vågar liksom inte chansa på att ramla och förstöra den ännu mer..:/

Sakta men säkert så rensar jag bort gamla grejjor som inte längre används, och kan de då komma till nytta och glädje hos någon annan så är det ju fantastiskt roligt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: