Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Feliway utvärdering

Kategori: Husdjuren

För ungefär en månad sedan köpte jag ju medlet Feliway, för att se om det kunde hjälpa Maja att bli lite lugnare och mer social. Redan andra dagen kändes hon mer avslappnad, och jag tyckte jig märka en ökad nyfikenhet på vad de andra katterna höll på med. Därefter har denna positiva trend fortsatt; Maja är numera framme i lägenheten mest hela tiden, och tar bara korta avstickare tillbaks till sin kära garderob! Hon sover alltid i garderoben, och det är ju förståeligt, att det känns som en trygg plats där hon kan koppla av.

Maja håller sig fortfarande på lite behörigt avstånd från de andra katterna, men det syns att hon är nyfiken på vad de håller på med. Idag gjorde hon ytterligare ett framsteg; hon kom fram till mig där jag satt i soffan, och hoppade upp och satte sig vid det öppna fönstret, trots att både Teal'c och Zlatan låg i soffan och vilade! -Det var länge sedan hon gjorde det!

Sammanfattningsvis så har Feliway gjort enorm nytta, och Maja fortsätter att göra framsteg för var dag!
Tyvärr så har apoteket fortfarande inte tagit hem Feliway sprayen, som jag hade velat köpa och komplettera med, för ytterligare resultat. Hoppas att katten Felice kan hjälpa oss med det!

Kommentarer

  • Annika säger:

    Hej Maritha

    Härlig solskenshistoria, om din katt!! Läste att du inte fått tag i Feliway Spray på ditt apotek. Jag arbetar på företaget som marknadsför Feliway produkterna, Ceva Animal Health AB. Då du har ett flerkattshushåll så skulle jag hellre rekommendera dig den andra beredningsformen, doftavgivaren. Dosan placeras i ett elektriskt uttag, gärna mitt i katternas territorie. Feromonerna avges när dosan har blivit uppvärmd, full effekt efter ett dygn. Hittar du inte produkten på ditt apotek säljs den även på veterinärkliniker, zoobutiker och webshopar (veterinarbutiken.se och vetzoo.se). Lycka till!! mvh Annika

    Svar: Hej Annika, och tack för tipset! Det är doftavgivaren jag har använt nu, i drygt en månad, med strålande resultat. Det har fått mig nyfiken på hur mycket bättre det kan bli om jag kompletterar med spray, och katten Felice har varit så otroligt snäll och skickat en flaska till oss, vi väntar ivrigt alla tre! :)
    Maritha

    2013-06-17 | 09:13:49
  • Annika säger:

    Hej igen Maritha

    Ja jag förstod det när min kollega berättade hela storyn för mig. Vad roligt att höra att det fungerar bra för er. Absolut, det går utmärkt att komplettera med Feliway Spray. Doftavgivaren avger feromoner kontinuerligt medan, sprayen avger feromoner i ca 2-5 timmar. Vänta med att introducera katten till sprayat område i ca 15 minuter då feromonerna sprids med hjälp av en alkohollösning (så att alkoholdoften hinner avdunsta).
    Önskar dig och dina katter en härlig midsommar och fortsatt lycka till!

    mvh Annika

    Svar: Hjärtligt tack!
    Maritha

    2013-06-19 | 10:20:16

Kommentera inlägget här: