Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Underbara sommar!

Kategori: Det dagliga livet

Idag har Sverige värmt upp inför den berömda ryssvärmen, som ska komma på allvar imorgon för att sedan stanna åtminstone juli ut.

Jag har varit ganska produktiv; städat och förberett balkongen inför projekt sommarpimp och uppsättning av kattnät, som skall ske imorgon om gudarna är med oss!

Vid 17-snåret tog jag med mig mitt pick och pack, gick ut och lade mig på en sarong i "parken" härintill, med läsplattan och ljudboken som sällskap. En riktigt nice dag, med andra ord!


Bokälskaren likes Loka!

 


Nymålade naglar i underbart knallig rosa; det hör inte till vanligheterna!


Utanför vårt hus har vi en underbar blandad buske, med olika blomningstider; just nu är det Jasmindoften som sprider sig häromkring. För övrigt så innehåller den även vit och lila syren samt de där fantastiska gula blommorna som blommar tidigt på våren, på naken gren.




Ser fram emot fler dagar i samma stil!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: