Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

En händelserik dag!

Kategori: Det dagliga livet

Efter en turbulent tid där jag ständigt pendlat mellan hopp och förtvivlan så verkar allt äntligen falla på plats.
Denna dag har varit intensiv, men full av positiva händelser!

Dagen började med att jag fick veta att lillebror och hans flickvän tidigt på morgonen äntligen åkt in till förlossningen; det verkar som att bebisen äntligen vill komma ut och hälsa på världen!
Med denna goda nyhet med mig så åkte jag iväg på ett möte, där jag fick mycket positiv och fin feed-back från en person som stått mig mycket nära den senaste tiden.


Sedan blev det klart att jag på måndag börjar mitt nya arbete; inom kommunal verksamhet, på ett äldreboende i grannstaden! Det kommer att bli enorm skillnad för min stackars rygg och välmåendet i stort, och jag är jätteglad!

Efter detta möte åkte jag och besökte mor och far i hembygden, jag och mamma åkte även hem till lilla farmor en stund. 


 
 

Farmors vackra blomsterprakt!

På vägen hem dog batteriet i min mobil, och under den tiden hann givetvis lillebror ringa!
Ikväll bestämde hon sig äntligen för att se världens ljus, "vår" lilla Alice! 3800 gram tung och 50 cm lång så var hon inte så stor (för att ha bakats två veckor längre än beräknat), utan precis lagom! Om allt ser bra ut vid läkarundersökningen imorgon så beger sig den lilla familjen hemåt då, och då är det faster som hänger på dörren!!!


Hemma möttes jag av lillkissen, som tycker att hans matte alltid ska vara hemma och gosa med honom! <3

På det stora hela så har detta alltså varit en riktig toppendag!

 

Kommentarer

  • Malka säger:

    Åh, vad roligt att läsa att allt faller på plats! Gratulera de nyblivna föräldrarna från oss!

    Svar: Ja, det känns otroligt skönt! Hälsningen är framförd, de tackar så mycket :)
    Maritha

    2013-07-13 | 12:46:50
    Bloggadress: http://boksmurfen.blogspot.se
  • mariasandra säger:

    Grattis till att du blivit faster! Även stort grattis till ditt nya jobb inom äldreomsorgen! Hoppas att trivs, lycka till! Kram

    Svar: Tack så hjärtligt! Kram!
    Maritha

    2013-07-13 | 19:31:42

Kommentera inlägget här: