Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Dagens goda gärning!

Kategori: Det dagliga livet

När jag skulle åka iväg och handla ikväll fick jag se en liten hund komma springande helt ensam, och se helt förvirrad ut. Ingen ägare fanns inom synhåll, och efter att ha diskuterat saken med en annan hundägare så ringde jag polisen. Jag kunde ju dock inte bara lämna honom vind för våg, utan gick efter och försökte locka på honom. Vid några tillfällen var jag mycket nära, och en gång lyckades jag faktiskt fånga in honom, men då fick han panik och rev/bet sig loss.

Efter 1,5-2 timmars "promenad"/förföljelse och totalt tre samtal med polisen kom det äntligen några andra till min hjälp. De hade själva hund, och hade med sig hundgodis och koppel, så att vi äntligen kunde fånga in honom!

Kort därefter dök även en mycket lättad ägare upp, det var tjejen som jag mötte initialt, vars syster hade stött på den orolige ägaren.

Slutet gott, allting gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: