Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Tenta!

Kategori: Det dagliga livet

Imorse ringde klockan 08:30, och jag hade gärna legat kvar i sängen ett par timmar till, efter gårdagens bravader, men kl: 09:00 var det dags för tenta i den utbildning jag går, så det var bara att pallra sig upp, ge katterna mat och fokusera.

Klockan 15:00 var det dags att lämna in, och då hade jag suttit och skrivit, funderat, redigerat och bläddrat i bokhögen på bordet så gott som hela tiden. Min mörbultade kropp och värkande rygg krävde att jag gick upp och sträckte på benen några gånger och det blev ett par toalettbesök, sedan kopplade jag av med lite spel på mobilen en stund, innan jag gick igenom alltihop, redigerade lite till och lämnade in tentan. Jag kan säga att det är sååå skönt att ha det gjort, och nu tänker jag lägga den bakom mig tills vi får resultatet. Nästa moment i utbildningen är praktik på skolhälsovården och BVC; det ska bli jätteroligt, hoppas bara att min rygg och kroppen i övrigt pallar!

Efter tentan var det välbehövligt att vila en stund, innan jag åkte till lillebror och lämnade tillbaks hans bil. Hade tänkt kunna byta några ord med mor, men hon blev så sen från jobbet att jag inte orkade vänta längre, utan åkte hem och nu är det soffan, TV:n och en god bok som gäller resten av kvällen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: