Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Läkarbesök hos ryggortopeden

Kategori: Kroppen

Imorse var det äntligen dags för det efterlängtade besöket hos ryggortopeden här i staden. Han gjorde en noggrann undersökning och frågade mig om lite kompletterande uppgifter. En eventuell operation skulle vara stor, och innebära stora risker, och dessutom inga garantier på att det skulle bli bra. Jag känner dock att så stora problem som jag har på grund av min rygg i nuläget så är jag villig att ta de risker som finns, om det innebär någon möjlighet alls till förbättring. Operationen skulle dock bli för stor och riskfylld för att utföras på hemsjukhuset, så han skriver en ny remiss, till Sahlgrenska universitetssjukhuset (som troligtvis kommer att vidarebefordra remissen på grund av långa köer), för bedömning inför eventuell operation. Inför det besöket ska jag fortsätta med sjukgymnastik, utan restriktioner, i första hand inriktad på att öka muskelstyrkan i ryggen.
 
- Bara att fortsätta vänta, med andra ord..:/

Kommentarer


Kommentera inlägget här: