Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Yohio!

Kategori: Musik

Har kollat upp Yohio lite grand, och han går rakt in i mitt hjärta; vilken otroligt duktig musiker! Tyvärr tycker jag inte att Mellolåten gjorde honom rättvisa; man gick miste om både hans suveräna gitarrspel och mycket av hans unika stil, men kanske var det en lagom mjukstart för svenska folket...


Själv gillar jag Sky limit; älskar japanskan, gitarren och growlandet som emellanåt kompletterar den vanliga sången; underbart!

Yohio blev genom mangaserierna tidigt intresserad av den japanska kulturen, och började på eget bevåg studera japanska som 10-åring. När han var 11 år gammal började han att spela gitarr, och spelade då åtta (!) timmar om dagen.

I höstas var Yohio med i Skavlan, här berättar han mer om sin stil, japanskastudierna och mycket annat.

Kommentarer

  • Cornelia säger:

    Håller helt klart med!
    Jag är inget fan egentligen av japansk musik men han är riktigt bra! Älskar stilen! Och självklart grymt att han vågar vara sig själv! :)

    Svar: Inte heller jag är någon stor kännare när det gäller japansk musik (har inte heller någon större koll på den, om jag ska vara ärlig), men Yohio är underbar!
    Maritha

    2013-02-12 | 18:54:47
    Bloggadress: http://coreilansfoton.blogg.se

Kommentera inlägget här: