Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Vård Av Katt?!

Kategori: Det dagliga livet

Februari brukar ju av småbarnsföräldrar, delvis med glimten i ögat och delvis uppgivet, kallas VABruari. Jag tycker att det är hög tid för oss utan barn men med katter att få införa Vård Av Katt! Känns som att jag knappt har gjort annat än sprungit hos veterinären och på apoteket med Zlatan sedan han kom till oss i början av januari..:/ Först var det luftvägsinfektion och kraftig ögoninflammation, sedan var det rundmask, och nu öronskabb! Nu känns det dock som att han är ordentligt genomgången från topp till tå, så nu hoppas jag att han håller sig frisk och kry tills vi kan vaccinera och kastrera honom!

Tyvärr har ju även Teal'c och Maja drabbats, eftersom många av dessa åkommor är smittsamma, men dagens behandling med Stronghold mot öronskabben var klart lindrigast hittills. Hoppas dock att det har snabb effekt, och dödar de äckliga små krypen snabbt!

När vi ändå var hos veterinären idag så passade jag på att fråga henne om att han snarkar och låter lite astmatisk när han sover. Han lät bra när hon lyssnade på honom, och det finns ingen anledning till oro så länge han inte är påverkad av det. Hon berättade att hennes katt också har lite astma, jag har tidigare aldrig ens tänkt på att katter kan få astma, men man lär sig något nytt varje dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: