Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Bakslag..:/

Kategori: Det dagliga livet

Efter en riktigt trivsam dag på jobbet (ja, faktiskt!) så möttes jag i dörren av tre glada katter, som vanligt :) -Det är äkta kärlek och lycka, det! Kände mig lite hängig, så lade mig och sov den värdefulla (och näst intill obligatoriska) "efterjobbetluren". När jag vaknade kände jag mig dock än mer hängig och mosig, så jag kollade tempen (utan att egentligen tro att jag faktiskt skulle ha någon feber); och resultatet löd 37,8. Inte alls alarmerande, men med dubbla febernedsättande preparat i kroppen så känns det ändå lite oroväckande... Hjälp mig att hålla alla tummar för att jag inte lyckats få influensa, nu innan vaccinationen börjat verka (tar ju 10-14 dagar, som ni minns)!

Som om det inte hjälpte så var Zlatan åter ordentligt täppt i de övre luftvägarna, och lät riktigt snorig. Hoppas att det beror på att han blivit återsmittad av Teal'c, men han får ju fortfarande antibiotika, så jag blir lite orolig..:(

Med andra ord så har vi haft lite sjukstuga här hemma ikväll, och faktiskt tillåtit oss att tycka liiiite synd om oss själva (mest Teal'c, som fortfarande tycker att matte är superelak, som torterar honom så, med antibiotika och ögondroppar!).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: