Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Upptäcktsfärd i nya trädgården

Kategori: Det dagliga livet

Teal'c och Maja börjar verkligen trivas ute nu, snart kan jag nog inte hänga med i deras takt längre; de vill ju utforska sitt nya territorium! Extra roligt är det att Teal'c tycker det är så härligt att vara ute, han som aldrig har varit så förtjust i det tidigare. Antagligen är det väl som min käre far säger; att han vet att detta är hans hem nu, och att det är hans territorium. Tidigare har han ju mest fått vara ute på sommarbete hos olika familjemedlemmar, och då blir det inte tryggt på samma sätt.

"Kom kompis, här finns det massor av spännande saker att upptäcka!"


"Undrar vad som finns här uppe..?"

"Hmm, undrar om de nya grannarna är snälla..?"

"Häng med, vi kollar vad som finns här borta!"

"Kom du också kompis, här finns massor av roliga saker att upptäcka!"

"Hmm, är ni verkligen säkra på det? Jag tycker att det verkar läskigt, jag!"

Zlatan är som synes mer skeptisk till det där med att gå ute, men han vågade sig i alla fall längre idag än någonsin tidigare. Nästa gång ska jag ta honom i famnen och bära runt honom lite i trädgården!

"Om jag sitter alldeles stilla här under så kanske hon inte ser mig, utan jag kan få vara kvar ute en stund till..."

Jag passade på att sätta upp vår fågelkärve också, som synes så finns det en del snö kvar i drivorna, men annars är det borta..:(

Kommentarer


Kommentera inlägget här: