Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Tandläkarbesök och snöskottning

Kategori: Hobbyfotograf

Sedan jag flyttade har jag varit oförklarligt morgonpigg, men imorse fick jag faktiskt sovmorgon till kl: 09:00.

Givetvis ska även badrummet julpyntas!

Det blev en lugn morgon, innan det var dags att göra sig presentabel och åka iväg till tidigare hemstaden.




Ett besök hos tandläkaren stod på schemat, och jag passade även på att besöka Ö&B, och inhandla en snöskyffel; har känt ett behov av det på sistone..;)

När jag kom hem så passade jag på att skotta trädgårdsgången och trappan, och konstaterade att det var en bra skyffel jag köpt!
Notera på bilden särskilt den svullna och bedövade vänsterkinden..;)

Teal'c och Maja vågade sig ut och känna lite på snön (igår stack de bara ut nosen, och vände i dörren)!






Efter en stund var vi nöjda alla tre, och gick in igen. Den ende som ännu bara tittat i dörren är Zlatan; han känner sig tryggast inne!

Ibland kan Teal'c få små "anfall", då han känner sig orolig och otrygg. Oftast är det när han har tappat bort oss andra; när vi befinner oss i ett annat rum och han inte hittar oss. Då räcker det att jag ropar på honom, så kommer han springande och är glad och nöjd igen. Nu har han ju fått sin nya bästis Zlatan, och när Zlatan märker att Teal'c är orolig så springer han genast till honom och gosar lite, så är båda nöjda och trygga. De är verkligen supergulliga mot varandra, och tar hand om varandra i vått och torrt!


Lite kvällsmys på spikmattan..;)

Kommentarer

  • Maja Lundbäck säger:

    Hej! Jag är frilansjournalist inom hälsa och medicin och skriver en artikel om aktiniska keratoser för en stor hälsotidning. När jag googlade dök din blogg upp. Jag letar efter en kvinna som har behandlats för aktiniska keratoser och som skulle vilja vara med i artikeln. Det har visat sig att den här typen av solskador kryper ner i åldrarna. Hör av dig till mig så berättar jag mer om upplägget!

    Svar: Oj, vad spännande, jag ska tänka på saken! :)
    Maritha

    2013-12-11 | 15:06:31
  • Maja Lundbäck säger:

    Hej igen! Jag vet inte om min mailadress kom med, men hör av dig på [email protected]!

    2013-12-14 | 14:48:25

Kommentera inlägget här: